FANDOM

Energia (z ang. Power) inaczej nazywana mocą albo prądem. Jest to mechanika gry, która ogranicza działania gracza, aby rozgrywka nie była zbyt łatwa. Została zaczerpnięta z Five Nights at Freddy's, ale tutaj nie pojawia się w formie ubywających liczb w lewym, dolnym rogu, a jako bateria z ośmioma paskami reprezentującymi stan energii.

Zużycie

Energia w Five Nights at Freddy's spada o wiele szybciej niż ta z Five Nights at Candy's, ale w obu przypadkach, kiedy korzysta się z elektronicznych urządzeń.

Urządzenia pobierające energię

W Five Nights at Candy's jest mniej urządzeń zużywających energię niż w oryginalnym Five nights at Freddy's.

Drzwi

Drzwi zużywają najwięcej energii. Im dłużej zamknięte tym szybciej i więcej jej zużywają.

Zabezpieczenie w oknie

Także zabiera dużą ilość energii czyli tak jak u drzwi.

Monitoring

Zabiera średnią ilość mocy. Jednak posiada tryb nocny który nie zabiera prądu.

Porady

Żeby oszczędzić energię trzeba uważać na kreski znajdujące się nad baterią. Lewa odpowiada lewym drzwiom, prawa odpowiada prawym drzwiom, a środkowa zabezpieczeniu okna. Jeżeli któraś z nich dojdzie do żółtego koloru trzeba otworzyć. Jeżeli jest tam ktoś to trzeba odczekać aż kreski spadną do zielonego koloru, a potem znów zamknąć. Żeby oszczędzić energii na monitorze trzeba często używać trybu nocnego. Używaj go gdy przełączasz kamery.

Po wyczerpaniu mocy

Po skończeniu się prądu wszystkie drzwi się otwierają, a światło miga. Tak samo jak w Five nights at Freddy's może potrwać ten proces dłużej lub krócej. Jeżeli jakiś z nowych animatroników stał przed drzwiami to będzie widać jego oczy. Po chwili światło całkiem zgaśnie i po chwili zaatakuje nas Candy (nawet jak w nocy niestandardowej będzie miał AI na 0). Jedynym ratunkiem od tego może być 6 AM.